„ZOSTAŃ W DOMU” – KREATYWNIE Z MDK
Propozycje p. Iwony Smektały-Strzelczyk
Ruch przy muzyce-Taniec połamaniec…
„Drodzy wokaliści, grupa wtorkowa oraz czwartkowa. Ponieważ nadal zostajemy w domu, proszę Was o powtórzenie piosenki pt. „Wielkie drogi i małe ścieżki „. Zachęcam również, każdego z Was o wybranie nowej piosenki z płyty „Wygraj sukces”i nauczenie się do niej tekstu. Pamiętajcie o zaśpiewaniu gamy solmizacją i ćwiczeniach dykcyjnych.”
„Drogie dzieci z grupy wokalnej piątkowej, zostajemy w domu i śpiewamy piosenkę. Proszę, żeby każdy z Was nauczył się jednej zwrotki, a refren śpiewamy razem. Powodzenia.”
Niezwykłe Lekcje Rytmiki – Jestem Polakiem
Drogie wokalistki z poniedziałkowej, najstarszej grupy wokalnej. Chciałabym Was prosić o przypomnienie naszej finałowej piosenki na koncert, który miał się odbyć w kwietniu, ale z wiadomych przyczyn w tym terminie się nie odbędzie. Żyjmy nadzieją i łączę się z Wami we wspólnym śpiewaniu. Powodzenia.
„Drogie dzieci z wszystkich grup rytmiki i umuzykalnienia. Chciałabym,żebyście wykonali w domu rozgrzewkę przy muzyce,trochę inną niż na zajęciach, ale mam nadzieję, że Wam się spodoba. Do wspólnej zabawy możecie zaprosić swoich rodziców i rodzeństwo. Powodzenia.”
Układy taneczne # 1 – Przywitanie i rozgrzewka
„Witam wszystkich wokalistów ,a zwłaszcza tych z grupy wtorkowej i czwartkowej. Przygotowałam dla Was ćwiczenia dykcyjne ,które chciałabym , żebyście wykonali w domu. Proszę, aby każde zdanie wypowiadane było powoli i wyraźnie. Powodzenia.”
1.Kubek w kubek-mój Jakubek.
2.Moja miła mamo .
3.Mam mała maskotkę .
4.A w puszczy piszczy puszczyk.
5.Nie marszcz czoła !
6.Wpadł ptak w dół .
7.Zmiażdż dżdżownicę.
8. Poczmistrz z Tczewa.
9.Koszt poczt w Tczewie .
10.Jola lojalna.
11.Stół z powyłamywanymi nogami.
12.Hongkong w Chinach ,King-Kong w kinach.
13.W czasie suszy szosa sucha. Suchą szosą Sasza szedł.
14.Zawierucha dmucha koło ucha.
15.Król Karol kupił Królowej Karolinie korale koloru koralowego.
16.W deszczu szczaw aż do Ustrzyk
17.Włóż płaszcz w deszcz.
18.Pan Gżegżółka grzędy grzebie, aż ma grząsko wkoło siebie.
19.W Warszawie na rogu Trębackiej i Brackiej stał trębacz i trąbił tra-ta-ta-ta-ta.
20.Strzelec strzela szybkimi strzałami.
„Witam dzieci z grupy wokalnej piątkowej. Dzisiaj, proszę Was o nauczenie się piosenki, pt.” Maszeruje wiosna”. Są to trzy zwrotki i bardzo łatwy refren. Na początek mam dla Was kilka ćwiczeń na rozgrzanie aparatu mowy. Każde ćwiczenie powtórzcie minimum 10 razy. Powodzenia.
1.Senny lew-zacznij ziewać, otwierając usta tak szeroko, jak to tylko możliwe.
2.Liczenie zębów – językiem spróbuj dotknąć zębów, tak żeby czubek języka dotykał każdy ząb z osobna.. Wolno, a następnie coraz szybciej masuj czubkiem języka wałek dziąsłowy i podniebienie.
3.Narysuj kółko językiem dookoła warg, a potem kreski od jednego do drugiego kącika ust.
4.Naśladuj parskanie konia-cmokaj i parskaj wargami, tak aby wprawić je w drgania.
5.Nadymaj jednocześnie oba policzki, a później naprzemiennie raz lewy, a potem prawy.
6.Wysuwaj język na dół, na boki i do góry.
7.Oblizuj wargę tak, jakbyś próbował językiem pozbyć się dżemu po śniadaniu.
8.Unoś język do zębów :najpierw dolnych, a potem górnych.
9.Kląskaj językiem i mlaskaj.”
„Dzień dobry wokalistki z grupy poniedziałkowej. Dzisiaj chciałam Wam przypomnieć utwór M. Jacksona,pt.”We are the world”. Proszę, żebyście ćwiczyły swoje partie w tej piosence tak, jak to było podzielone i refren. Dodatkowo wybierzcie sobie piosenkę ulubionego wokalisty, bądź zespołu i prześlijcie swoje wykonania na mojego messengera. Mogą to być wcześniejsze piosenki, które dopracowałyście przez ten czas. Pozdrawiam Was serdecznie.”
„Witajcie wokaliści z grupy wtorkowej. Ponieważ zbliżają się Święta Wielkanocne, chcę Wam zaproponować piosenkę, pt. „Znaki Wielkanocy”.Najpierw uważnie posłuchajcie piosenki i odpowiedzcie na pytania: 1.Ile jest zwrotek w piosence?
2.Jakie instrumenty słychać w utworze ?
3.O jakich znakach Wielkanocnych słyszymy w piosence? 4.Zastanów się nad tradycjami świątecznymi w twoim domu… Jeśli już odpowiecie na pytania i posiadacie w domu jakiś instrument perkusyjny, tzn. tamburyno, marakasy, trójkąt lub inny, to spróbujcie zagrać na nim w rytm piosenki. Proszę nauczcie się tekstu tej piosenki. Powodzenia.”
„Witam dzieci z rytmiki. Na dzisiejsze zajęcia przygotowałam Wam mały sprawdzian wytrzymałości. Są to ćwiczenia w rytm muzyki. Możecie je wykonać sami albo z rodzeństwem, czy rodzicem. Pamiętajcie, że jak się zmęczycie to trzeba odpocząć i dokończyć ćwiczenia później. Życzę Wam miłej zabawy….Powodzenia!”
Układy taneczne – Sprawdzian wytrzymałości
„Witajcie kochani wychowankowie z grupy czwartkowej. Ponieważ zbliżają się Święta Wielkanocne przygotowałam dla Was piosenkę,której możecie się szybko nauczyć i śpiewać w domu w okresie świątecznym. Przypominajcie sobie również cały repertuar, który śpiewaliście wcześniej. Mam nadzieję, że niedługo się spotkamy, a z okazji Świąt życzę Wam oraz Waszym Rodzicom radości, zdrowia oraz spokoju… Pozdrawiam Was serdecznie.”
„Witam dzieci z grupy piątkowej. Ponieważ wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne to chciałam zaproponować Wam piosenkę, której szybko się nauczycie i będziecie mogli śpiewać w okresie świątecznym. Proszę Was również o to, żeby powtarzać cały swój repertuar. Życzę Wam i Waszym Rodzicom spokojnych, zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Pozdrawiam Was serdecznie.”
„Witajcie moi wychowankowie z wszystkich grup wokalnych. Dzisiaj chciałabym, żebyście wykonali ćwiczenia emisyjne, tzw. rozśpiewkę. Pamiętajcie o wyprostowanej postawie podczas śpiewu, o podparciu przeponowym oraz poprawnej artykulacji czyli sposobie wydobycia dźwięku. Ćwiczenia wykonajcie według podanego schematu. Powodzenia.”
„Witajcie kochane dzieci z rytmiki. Mam nadzieję, że poradziłyście sobie doskonale ze sprawdzianem wytrzymałości. Dzisiaj przygotowałam dla Was zabawę, pt. „WYBÓR KRÓLA I KRÓLOWEJ TAŃCA”. Wykonajcie wszystkie ćwiczenia w rytm popularnej piosenki, a na końcu dowiecie się kto został królem i królową tańca. Życzę Wam miłej zabawy. Pozdrawiam.”
Układy taneczny – Wybór Króla i Królowej tańca
„Witam Was wokaliści z grupy czwartkowej. Ponieważ nadal siedzimy w domu i nie możemy iść do lasu, chciałabym, żebyście wysłuchali utworu Antonio Vivaldi, pt. ” Cztery pory roku, cz.” Wiosna”. Jest to koncert na skrzypce solo, smyczki i basso continuo. Zastanówcie się w jakim tempie jest ta część utworu i jak moglibyście ją opisać albo zinterpretować. Zachęcam Was do stworzenia pracy plastycznej słuchając tego utworu, a podpowiedzią dla Was będzie ten oto krótki opis:
1.Allegro-( żwawo, wesoło) Nadejście wiosny-Śpiew ptaków – Płynące źródła – Burza-Śpiew ptaków.
2.Largo- (szeroko)Śpiący pasterz-Szmer liści i roślin-Szczekanie psa.
3. Allegro-(żwawo, wesoło) Wiejski taniec. Proszę Was również o powtórzenie nauczonych piosenek. Pozdrawiam Was.”
„Witam Was Kochani. Ostatnio uczyliśmy się piosenki, pt. „Maszeruje wiosna”, a dzisiaj chciałabym, żebyście poznali niektóre instrumenty muzyczne. Tishi oprowadzi Was po wirtualnej szkole muzycznej. Starajcie się zapamiętać nazwy instrumentów, brzmienie każdego z nich. oraz sposób gry na zaprezentowanym instrumencie. A może ktoś z Was chciałby się nauczyć grać na jakimś instrumencie? Zapraszam Was do obejrzenia filmu. Pozdrawiam.
Dzisiaj Tishi pokaże Wam instrumenty muzyczne.”
Wizyta w szkole muzycznej – poznajemy instrumenty
„Witam moje solistki z grupy poniedziałkowej. Na pewno pamiętacie zespół TGD (Trzecia Godzina Dnia), kiedyś śpiewałyście utwór ,pt. „Pierwsza gwiazda”. Chciałam Wam dzisiaj zaproponować piosenkę tego zespołu ,pt.”Nadzieja”. Nauczcie się zwrotek ,a refren będziemy śpiewać razem. Wysłuchajcie również innych piosenek tego zespołu,np. piosenkę pt. „Mów do mnie”-też jest bardzo ciekawa. Zachęcam Was do śpiewania i mam nadzieję, że już niedługo się spotkamy. Powodzenia.”
„Witam moi wspaniali wokaliści z grupy wtorkowej. Dzisiejsze zajęcia chciałabym poświęcić na zapoznanie Was z orkiestrą symfoniczną. Co to takiego? Może byliście kiedyś na koncercie muzyki poważnej i słyszeliście jak gra wiele instrumentów w jednym czasie? Jeśli nie ,to wszystko przed Wami. Orkiestra symfoniczna to zespół instrumentalny przeznaczony do wykonywania wielkich dzieł muzycznych, symfonii, koncertów, oper i baletów w czasie koncertów w teatrach muzycznych i na otwartym powietrzu. Wysłuchajcie tego ciekawego filmu, a następnie zastanówcie się ,który z instrumentów już kiedyś słyszeliście ,a może widzieliście? Brzmienie ,którego instrumentu najbardziej Wam się podoba, a może na jakimś instrumencie już uczysz się grać? albo chcesz się nauczyć? Jeśli lubisz rysować, to narysuj instrument ,który przypadł Ci do gustu. Zachęcam Was również do nauczenia się piosenki o wiośnie. Najpierw posłuchajcie utworu ,potem zastanówcie się jakie instrumenty słychać w piosence. Życzę Wam powodzenia.”
Orkiestra symfoniczna – tajniki muzyki i Smyki
Piosenka o wiośnie – Mała Orkiestra Dni Naszych
„Witajcie kochane dzieci z grup rytmicznych. Ponieważ dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Ziemi proponuję Wam świetną zabawę ruchową, pt. „Na ziemi zostaję”. Tańczcie w rytm muzyki, do zabawy możecie zaprosić młodsze i starsze rodzeństwo. Powodzenia.”
„Witam grupę czwartkową. Mam nadzieję, że ostatnio poradziliście sobie doskonale z utworem.,pt.Cztery pory roku”-Wiosna. Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi, dlatego przygotowałam dla Was piosenkę, pt. „Ziemia, wyspa zielona”. Refren piosenki jest bardzo łatwy, a zwrotek też na pewno szybko się nauczycie. Zastanówcie się, co można zrobić, żeby nie zanieczyszczać środowiska? Jak Wy dbacie o ekologię? Jak ważne jest dbanie o ziemię w dzisiejszych czasach… Pozdrawiam Was.”
„Witajcie kochane dzieci z grupy piątkowej. Mam nadzieję, że tydzień temu podobała Wam się wirtualna wycieczka do Szkoły Muzycznej i pamiętacie zaprezentowane instrumenty muzyczne? Na dzisiejsze zajęcia proponuję Wam piosenkę do nauczenia, pt. „DUCH I PAN BAŁAGAN”. Piosenka jest łatwa, ma trzy zwrotki i refren, który trochę zmienia się w końcowej części piosenki. Zwróćcie na to uwagę. Proszę Was, najpierw uważnie wsłuchajcie się w piosenkę i odpowiedzcie na pytanie, które z poznanych instrumentów słyszycie w piosence. Powodzenia.”
Duch i Pan Bałagan – Natalia Kubiś-Mroszczyk
„Witam Was wokalistki z grupy poniedziałkowej. Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować piosenkę, pt. „WSZYSTKO” Anny Magdaleny Karwan – polskiej piosenkarki, która wykonuje muzykę popularną.Jest kompozytorką, autorką tekstów oraz aktorką. W 2016 r. zdobyła trzecie miejsce w programie talent show TVP2 The Voice Poland. Jej słynny singiel, pt. „Słucham Cię w radiu co tydzień”, wydany 26 kwietnia 2019 r. zdobył ogromną popularność. Kompozycja zdobyła trzy z możliwych wyróżnień w konkursie „Premiery” podczas 56.Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Nagranie znalazło się również na trzecim miejscu listy Top-15 Wietrznego Radia, a także na 15 pozycji Szczecińskiej listy przebojów. Zachęcam Was również do zapoznania się z innym repertuarem tej wokalistki. Pozdrawiam Was.”
„Witam grupę wtorkową. Ostatnio zapoznałam Was z pojęciem orkiestry symfonicznej oraz instrumentami, które w niej występują. Mam nadzieję, że sobie poradziliście z rozpoznaniem instrumentów w piosence o wiośnie. Dzisiaj chciałabym poruszyć tak ważny temat., jak niesienie pomocy innym.W tym celu przygotowałam dla Was utwór z repertuaru Mała Orkiestra Dni Naszych , pt. „Piosenka o pomaganiu ludziom”. Wysłuchajcie piosenki i odpowiedzcie na pytanie, dlaczego warto pomagać innym ludziom? Proszę, żeby każdy z Was nauczył się zwrotek, a refren jest bardzo łatwy do zapamiętania. Jeśli dobrze opanujecie już tekst, możecie zaśpiewać piosenkę w wersji instrumentalnej. Tekst piosenki i wersję karaoke również przesyłam. Powodzenia.”
Mała Orkiestra Dni Naszych – Piosenka o pomaganiu ludziom
Mała Orkiestra Dni Naszych – Piosenka o pomaganiu ludziom (podkład)
Piosenka o pomaganiu ludziom
Ref. Kto jeśli nie ty, kto jeśli nie my. Kto jeśli nie ja pomagać innym ma?
1.Nieprawda,że cały świat jest wielkim bezdusznym miejscem, gdzie człowiek nic nie jest wart. Pieniądze tylko są szczęściem, a szczęście największe jest,gdy płynie z dawania niż brania. Więc bądźcie przygotowani do pomagania! Do pomagania!
Ref. Kto jeśli…
2.Dobro,ktore dziś masz dla chorych, samotnych ludzi prędzej czy później do ciebie z podwójna siłą powróci. Pomagać, to dzielić się nie chcąc w zamian dosłownie niczego. Łzy pozamieniać w śmiech, nie ma nic bardziej cennego. Ref. Kto, jeśli…
„Witam wszystkie dzieci z rytmiki. Dzisiaj chciałabym, żebyście nauczyli się piosenki, pt. „My jesteśmy żabki” i przy okazji trochę poskaczecie w rytm muzyki. Najpierw wysłuchajcie uważnie piosenki, a następnie spróbujcie skakać jak żabki w piosence na słowach w refrenie:” Hop, hop, hop skaczą żabki w bok. Hop, hop, hop skaczą żabki w przód. Hop, hop, hop skaczą żabki w tył. Hop, hop, hop skaczą ile sił”. Skaczemy w bok, w przód oraz w tył i pamiętajcie tylko na tych słowach, żeby za mocno się nie zmęczyć! Powodzenia.”
Śpiewające Brzdące – My jesteśmy żabki
„Witam grupę poniedziałkową. Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować piosenkę pt. „Jeszcze w zielone gramy” z repertuaru Wojciecha Młynarskiego, ale w wykonaniu Darii Zawiałow – polskiej autorki tekstów oraz kompozytorki, która swoją karierę rozpoczęła w 2000 roku w programie TVP1 „Od przedszkola do Opola”. W 2009 roku zwyciężyła w programie „Szansa na sukces”. Natomiast w 2011 roku wzięła udział w czwartym sezonie programu TVN „Mam talent” , gdzie dotarła do półfinału. W 2016 roku w ramach LIII Krajowego Festiwalu Piosenki w Opolu zdobyła Nagrodę im. Anny Jantar oraz Nagrodę Polskiego Radia. W lutym 2017 roku po raz pierwszy wykonała na żywo debiutancki materiał podczas koncertu w Studiu im. Agnieszki Osieckiej. W 2018 roku wydała singiel „Nie dobiję się do Ciebie”, będący pierwszym utworem z jej drugiego albumu studyjnego, pt. „Helsinki”. W październiku 2019 roku została nominowana do nagród MTV Europe Music Awards 2019 w kategorii Najlepszy polski wykonawca. Piosenkę, pt. „Jeszcze w zielone gramy” nagrała na potrzeby ścieżki dźwiękowej do filmu Kingi Dębskiej „Plan B”. Wysłuchajcie tego utworu i zastanówcie się nad własną interpretacją wykonania tej piosenki. Pozdrawiam.”
Daria Zawiałow ,,Jeszcze w zielone gramy,,
„Witam grupę wtorkową. Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować jedną z piękniejszych ballad, nastrojową piosenkę, pt. „Laleczka z saskiej porcelany” . Na pewno kiedyś ją już słyszeliście , ponieważ chętnie jest wykonywana przez dzieci i nie tylko. Słowa do tej piosenki napisał Jacek Cygan, muzykę Majka Jeżowska, a wykonuje ją Magda Fronczewska- piosenkarka dziecięca popularna na przełomie lat 80 tych i 90 tych,. córka aktora Piotra Fronczewskiego. Wysłuchajcie najpierw tego utworu i zastanówcie się jakie są różnice pomiędzy piosenką a balladą? Podpowiem Wam tylko, że nazwa ballada pochodzi od włoskiego ballare, czyli tańczyć. Powodzenia.”
„Witam Was kochane dzieci z rytmiki oraz wszystkie pozostałe, które chcą się z nami trochę poruszać w rytm muzyki. Mam nadzieję, że podobała Wam się ostatnia piosenka o żabkach? Na dzisiaj przygotowałam dla Was rytmiczną rozgrzewkę, podobną do tej, którą wykonywaliśmy na zajęciach. Na początku będziecie powtarzać słowa „My właśnie my!” Potem będziecie maszerować, skakać z nogi na nogę, następnie będziecie biegać.Na koniec trochę trudniejsze ćwiczenie – chodzenie na piętach i palcach. Następnie obrót wokół własnej osi i marsz. Poradzicie sobie, jestem tego pewna! Jeśli wykonacie rozgrzewkę, proszę Was o obejrzenie filmu o instrumentach perkusyjnych i przypomnienie sobie ich wyglądu, brzmienia oraz nazwy. Do usłyszenia i pozdrawiam Was.”
Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH
„Witam grupę czwartkową po dłuższej przerwie. Dzisiaj chcę Wam zaproponować piosenkę, pt. „Nie bój się chcieć” z filmu „Zwierzogród”. Polska premiera filmowa ukazała się 19 lutego 2016 roku. Piosenkę natomiast wykonuje Paulina Przybysz – Polska piosenkarka i autorka tekstów, znana przede wszystkim z występów w zespole Sistars, którego była współzałożycielką. Zachęcam Was do obejrzenia filmu i śpiewania tej radosnej, pełnej nadziei piosenki. Marzenia ma każdy z nas, tylko trzeba chcieć, prawda? Pozdrawiam Was i życzę miłego spędzenia czasu z piosenką.”
Paulina Przybysz – „Nie bój się chcieć”
„Witam Was Kochani po dłuższej przerwie. Ostatnio poznaliście piosenkę „Duch i Pan Bałagan”. Mam nadzieję, że już ją umiecie, bo było trochę więcej czasu do nauczenia! Dzisiaj proponuję Wam piosenkę, która ułatwi Wam utrzymać porządek w domu, jeśli taki „Pan Bałagan” niepozornie wkradnie się do Was…. Na pewno pomagacie w sprzątaniu również Waszym Rodzicom. Zauważcie, że można śpiewać, sprzątać i jeszcze dobrze się przy tym bawić. Wiem, że macie inne jeszcze obowiązki związane z nauką, ale dzisiaj jest piątek i doskonała okazja do dobrej zabawy z tą piosenką. Zachęcam Was i przesyłam pozdrowienia.”
Piosenka o sprzątaniu domu 🏡 – Mała Orkiestra Dni Naszych
„Witam grupę poniedziałkową. Ostatnio zaproponowałam Wam piosenkę, pt.” Jeszcze w zielone gramy” wykonaniu Darii Zawiałow. Dzisiaj natomiast proponuję Wam nowy singiel Patrycji Markowskiej, pt. „Niepoprawna”. W związku z Covid-19 i obostrzeniami z nim związanymi, w ramach akcji „zostań w domu”, klip do utworu powstał ze zbioru kilkuset zdjęć artystki z różnych okresów jej życia, w tym tych z dzieciństwa. Inspiracją do napisania piosenki „Niepoprawna” była podróż artystki do Ameryki Południowej w programie „Ameryka Express”. Przy okazji premiery piosenki Patrycja zainicjowała również zbiórkę pieniędzy, aby wesprzeć walkę z koronawirusem. Zachęcam Was do słuchania i własnej interpretacji utworu. Czekam na Wasze wykonania, które możecie przesłać na mojego messengera. Pozdrawiam Was. Miłego śpiewania.”
Patrycja Markowska – Niepoprawna
„Witam dzieci z rytmiki. Mam nadzieję, że ostatnia rozgrzewka rytmiczna Wam się podobała i nie mieliście z nią problemów! Na dzisiaj również przygotowałam Wam podobną rozgrzewkę, ale przy okazji powtórzymy sobie dźwięki wysokie i niskie. Na początek powtarzamy słowa „My, właśnie my”, następnie będzie marsz, podskoki oraz bieg. Potem będzie klucz wiolinowy, który oznacza dźwięki wysokie i cienkie, będziecie chodzić na palcach oraz unosić się do góry. Natomiast jak zobaczycie klucz basowy, który oznacza dźwięki niskie i grube to pochylamy się do przodu i zwieszamy nisko ręce. Następnie zamieniamy się w motyle, stajemy na palcach i wyciągamy małe skrzydełka. Pamiętajcie, gdy usłyszycie niski dźwięk dotykamy podłogi, a jeśli usłyszycie wysoki dźwięk klaszczemy nad głową. Będzie również ćwiczenie, gdzie trzeba stać się nasionkiem niesionym przez wiatr, wtedy zrobicie przysiad, będziecie się podnosić wraz z narastającymi wysokimi dźwiękami aż wyprostujecie się i wyciągnięcie rączki jak rozkwitający kwiat. Na koniec obracacie się wokół własnej osi. Wiem, że ta rozgrzewka jest trudniejsza, ale na pewno dacie radę. Pozdrawiam Was. Powodzenia.”
Dźwięki wysokie i niskie W PODSKOKACH
„Witajcie moje solistki z grupy czwartkowej. Ostatnio proponowałam Wam piosenkę, pt. „Nie bój się chcieć” z filmu „Zwierzogród”. Dzisiaj natomiast chce Wam przybliżyć zespół muzyczny Male TGD z muzyką Gospel w tle i zaprezentować Wam piosenkę z ich repertuaru, pt. „Bohater”. Otóż TGD(Trzecia Godzina Dnia) to jeden z najbardziej znanych i najdłużej działających zespołów w Polsce wykonujących muzykę z chrześcijańskim przesłaniem. Twórczość TGD zaliczana jest do nurtu pop-gospel. Nie jest jednak próbą kopiowania muzyki afroamerykańskiej, ale wynikiem łączenia różnych inspiracji i poszukiwania własnego stylu. Dzisiejsze brzmienie grupy tworzy kilkunastoosobowy chór, zespół instrumentalny i grono solistów. Repertuar zespołu opiera się na kompozycjach dyrygenta – Piotra Nazaruka. TGD to nie tylko zespół muzyczny, ale też wspólnota, dość wyjątkowa, ponieważ tworzą ja ludzie reprezentujący różne wyznania chrześcijańskie. Koncerty grupy są nie tyle formą prezentacji, co „ubraną w dźwięki” modlitwą.Jak wiadomo Gospel to nie tylko gatunek muzyczny, ale przede wszystkim Ewangelia, czyli Dobra Nowina o Jezusie. Zachęcam Was do wysłuchania utworu oraz spróbowania swoich sił w trochę innym gatunku muzycznym. Pozdrawiam Was.”
„Witam moich najmłodszych wokalistów. Mam nadzieję, że spodobała Wam się piosenka o pomaganiu w sprzątaniu, którą ostatnio Wam zaproponowałam? Na dzisiaj przygotowałam Wam zagadki o instrumentach muzycznych. Ponieważ jakiś czas temu byliśmy wirtualnie z wizytą w Szkole Muzycznej i poznaliście instrumenty muzyczne, dzisiaj chciałabym, żebyście poprzez te zagadki utrwalili swoją wiedzę na ten temat. Posłuchajcie brzmienia instrumentu i spróbujcie odgadnąć jego nazwę, jeśli nie będziecie wiedzieć to się nie przejmujcie, ponieważ instrument będzie pokazany. Po zagadkach nauczcie się piosenki, pt. „Wesołe instrumenty”. Pozdrawiam Was i życzę miłej zabawy.”
Instrumenty muzyczne – zagadki
„Witam Was wspaniali wokaliści z grupy wtorkowej. Na dzisiaj chcę Wam zaproponować piosenkę, pt. „Jesteś mamo skarbem mym”, ponieważ równo za tydzień przypada „Dzień Matki”, będzie to wspaniała niespodzianka dla Waszych mam, jeśli nauczycie się tej piosenki! Utwór ma tylko dwie zwrotki i refren, który powtarzamy dwa razy po każdej zwrotce. Myślę, że tydzień Wam wystarczy, żeby nauczyć się tekstu na pamięć. Znając Wasze możliwości jestem pewna, że dacie radę! Powodzenia!”
www.youtube.pl
„Witajcie moje rytmiczne dzieci! Dzisiaj poznamy wartości rytmiczne, czyli całą nutę, półnutę, ćwierćnutę, ósemkę, szesnastkę oraz pauzy. Na początek zacznijmy od piosenki, którą już znacie, pt. „My właśnie, my”. Pamiętajcie, żeby plecy były wyprostowane i ręce na biodrach.Wykonujemy marsz, podskok, bieg oraz marsz z przysiadem. Teraz czas na poznanie wartości rytmicznych. Najdłuższa wartość to cała nuta-oznacza bardzo długie dźwięki, jeden akord oznacza jeden krok. Kolejna wartość to półnuta – oznacza długie dźwięki – będziemy szli wolnym krokiem. Ćwierćnuta to wartość, która ma średnią długość trwania i wykonujemy ją maszerując. Ósemka-oznacza krótkie i szybkie dźwięki, będziemy przedstawiać ją lekkim biegiem. Szesnastka oznacza bardzo szybkie wartości i kojarzymy ją z szybkim biegiem. Teraz czas na pauzy, wiecie już, że to cisza w muzyce, ale może ona być krótka albo długa. Wyróżniamy pauzę całonutową, półnutową, ćwierćnutową, ósemkową oraz szesnastkową. Myślę, że teraz łatwiej Wam będzie wykonać rytmiczną rozgrzewkę. Na koniec zapraszam Was do zabawy w figurki, którą bardzo dobrze znacie z zajęć. Powodzenia!”
„Witam moje wokalistki z grupy czwartkowej. Mam nadzieję, że przyswoiłyście sobie muzykę Gospel i utwór, pt. „Bohater”z zeszłego czwartku. Dzisiaj chcę Wam zaproponować piosenkę na Dzień Matki, myślę, że będziecie pamiętać o Waszych mamach 26 maja(wtorek), bo to ich święto! Dlatego z tej okazji nauczcie się piosenki,
pt.” Jesteś mamą „z płyty na każdą szkolną okazję, cz. I – Wygraj sukces. Piosenka nie jest długa, ma dwie zwrotki i refren łatwy do powtórzenia. Życzę Wam powodzenia i pamiętajcie macie czas do wtorku!”
Witajcie kochani wokaliści z najmłodszej grupy wokalnej. Mam nadzieję, że ostatnio poradziliście sobie doskonale z zagadkami o instrumentach muzycznych! Dzisiaj mam dla Was trochę inną zagadkę , mianowicie czy wiecie jakie święto przypada już w ten wtorek? Może domyślicie się, jeśli posłuchacie zaproponowanej przeze mnie piosenki, pt. „Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime”. W tytule tej piosenki znajdują się obce dla Was słowa. Ti Amo – z języka włoskiego oznacza kocham Cię, natomiast Je T’aime (czytamy że tę) – z języka francuskiego oznacza również słowo kocham Cię. Piosenka ma dwie zwrotki i refren. Proszę Was o wysłuchanie piosenki i nauczenie się jej do wtorku. Na pewno zdążycie i zaśpiewacie ją we wtorek najukochańszej osobie w Waszym życiu. Powodzenia!
www.youtu.be
„Witajcie kochani wokaliści z najmłodszej grupy wokalnej. Mam nadzieję, że ostatnio poradziliście sobie doskonale z zagadkami o instrumentach muzycznych! Dzisiaj mam dla Was trochę inną zagadkę , mianowicie czy wiecie jakie święto przypada już w ten wtorek? Może domyślicie się, jeśli posłuchacie zaproponowanej przeze mnie piosenki, pt. „Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime”. W tytule tej piosenki znajdują się obce dla Was słowa. Ti Amo – z języka włoskiego oznacza kocham Cię, natomiast Je T’aime (czytamy że tę) – z języka francuskiego oznacza również słowo kocham Cię. Piosenka ma dwie zwrotki i refren. Proszę Was o wysłuchanie piosenki i nauczenie się jej do wtorku. Na pewno zdążycie i zaśpiewacie ją we wtorek najukochańszej osobie w Waszym życiu. Powodzenia!”
youtu.be
„Witajcie solistki z grupy poniedziałkowej! Może słyszałyście już nową wersję piosenki zespołu Bajm, pt. „Co mi Panie dasz”? Dzisiaj chciałam Wam to zaproponować, ponieważ utwór powstał w trakcie pandemii koronawirusa, zaaranżował go Adam Marcin Sztaba -polski kompozytor, pianista, dyrygent i producent muzyczny. W nagraniu piosenki online udział wzięło 732 muzyków i kilkanaścioro wokalistów, a byli to: Natalia Kukulska, Ewa Farna, Ania Karwan, Natalia Nykiel, Kasia Wilk, Kasia Moś, Olga Szomańska, Dorota Miśkiewicz, Cleo, Patrycja Markowska. Kuba Badach, Igor Herbut, Piotr Cugowski, Andrzej Piaseczny, Sebastian Karpiel i Damian Ukeje. Skala wykonawców zdumiewa, wykonanie również. Możecie zajrzeć do innych aranżacji tego utworu w wykonaniu Beaty Kozidrak, ponieważ piosenka napisana była przez wokalistkę w 1982 roku. Myślę, że w obecnym trudnym czasie jej tekst jest nadal aktualny. Pozdrawiam Was.”